Važnost vitamina D

Važnost vitamina D

U zimskom razdoblju veliki dio građana nema dovoljno vitamina D kojega koža
sintetizira iz kolesterola kada je izložena sunčevom svjetlu. 80% tjelesnih
potreba za vitaminom D ovisi pigmentaciji kože koja upija UV svjetlo i stupnju
izloženosti sunčevim zrakama. Ima važnu ulogu u apsorpciji kalcija koji ima
važnu ulogu u održavanju jakosti kostiju. Također, smanjuje upalne procese,
daje snagu mišićima, štiti od dijabetesa i osigurava normalno funkcioniranje
mozga i rada imuniteta.


Potrebno je izlagati se prirodnom svjetlu kadgod vremenske prilike dopuštaju.
Najmanje pola sata provesti na otvorenom između 11 i 15 sati.
Hrana nije najbolji izvor ovog vitamina, ali može zadovoljiti dio potreba . Najviše
vitamina D ima u ribama poput tune, srdele, bakalara, skuše. Ima ga u govedini,
sirevima, žumanjku jajeta, mlijeku obogaćenom vitaminima.


Dodaci prehrani su također dobri izvori vitamina D. Možete ih potražiti bez
recepta u svim ljekarnama, ali se preporučuje savjetovanje s liječnikom oko
davanja prikladne doze.


Djeci do 12 mjeseci potrebno je 400 IU, dok za starije od 70 godina 800 IU.
Preporučena doza za odrasle osobe iznosi 600UI, a maksimalna preporučljiva
dnevna doza za odrasle je 4000 IU.


Simptomi manjka vitamina D mogu biti bol u kostima i zglobovima, mišićna
slabost, umor i depresija.
Previše uzimanja vitamina D može dovesti do toksičnosti. Mučnine, loš apetit,
prekomjerna žeđ i mokrenje, slabost i poremećaj koordinacije mišića najčešći
su simptomi.


Optimalan unos vitamina D sprječava stanja poput:
 Dijabetes
 Bolesti srca i visok krvni tlak
 Lomove kostiju
 Infekcije i poremećaj imunološkog sustava
 Multiple skleroze
 Nastanak nekih vrsta karcinoma (dojke, prostate, crijeva)

Podijeli